Registratiesystemen

De meeste maatschappelijke instellingen beschikken over veel gegevens. Het dagelijks werk concentreert zich niet alleen op het leveren van diensten, maar ook op het doorlopend vastleggen van gegevens. Hiervoor worden onder andere financiële systemen, HRM-pakketten en het Elektronisch Cliënten Dossier (ECD) gebruikt. Vooral het ECD is van groot belang voor zorginstellingen. In dit systeem vindt de registratie van het primaire proces plaats: de levering van zorg. Het ECD dient optimaal aan te sluiten bij de organisatie. Bij KWIZ ondersteunen wij al sinds 1998 maatschappelijke instellingen bij het succesvol implementeren van registratiesystemen voor een betere dienstverlening en vermindering van de registratielast.

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan 

Mogen wij je ondersteunen bij het implementeren van een ECD of ander registratiesysteem? Vraag hieronder snel een vrijblijvend adviesgesprek aan en kom erachter hoe je de implementatie en uitvoering kan verbeteren.

  • Gratis adviesgesprek 
  • Inhoudelijke kennis 
  • Eenvoudige, nuchtere en pragmatische aanpak 

    icon

    Waarom het gebruik van registratiesystemen? 

    Maatschappelijke instellingen staan onder grote druk door bezuinigingen en transformaties. Hierdoor is de onderlinge concurrentie groot en is er veel onzekerheid ontstaan. Om toch een goede dienstverlening te blijven leveren, moeten deze organisaties zich houden aan vooraf vastgestelde prestatieafspraken. Dit brengt zeer hoge eisen met zich mee op het gebied van informatievoorziening, werkprocessen en bedrijfsvoering. Door gebruik te maken van registratiesystemen wordt het voor maatschappelijke instellingen mogelijk om het interne proces op een overzichtelijke manier vast te leggen. Hierdoor is het bijvoorbeeld gemakkelijker om diverse informatiebronnen te raadplegen.  

    Implementatie van registratiesystemen in de praktijk 

    Bij KWIZ weten wij inmiddels dat registratiesystemen in de praktijk niet optimaal worden gebruikt. Dit zorgt ervoor dat de implementatie niet aansluit bij de gewenste uitvoering. Doordat beide onderdelen niet goed aansluiten, kunnen er problemen ontstaan in jouw organisatie. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan medewerkers die moeite krijgen met de registratie van werkzaamheden, waardoor zij hun werk niet meer efficiënt uitvoeren. Daarnaast is het lastiger om uit de registratiesystemen de benodigde informatie te halen of sluit het niet goed aan bij andere informatiebronnen. De combinatie van deze problemen zorgt ervoor dat jouw organisatie niet meer op een effectieve en doeltreffende manier zorg kan bieden. Uiteindelijk kan dit zelfs gevolgen hebben voor de declaraties.  

    icon
    icon

    Het registratiesysteem myneva 

    Steeds meer zorginstellingen maken de overstap naar het registratiesysteem myneva. De voornaamste reden hiervan is dat dit cliëntvolgsysteem alle primaire processen binnen het sociale domein optimaliseert door de medewerkers en cliënten centraal te stellen. Dit zorgt ervoor dat jouw organisatie de kwaliteit van de geleverde zorg kan waarborgen. Bij KWIZ ondersteunen wij maatschappelijke instellingen die met het registratiesysteem myneva werken. Dit doen wij door de implementatie en optimalisatie van dit cliëntvolgsysteem te verzorgen. Onderdeel van een implementatie kan een dataconversie zijn, waarbij gegevens van het oude systeem naar het nieuwe worden gemigreerd. Bovendien verrichten wij hierbij ook klanttevredenheidsonderzoeken en marktonderzoek naar de ontwikkelingen in de doelgroep. Op deze manier ben je ervan verzekerd dat de implementatie volledig aansluit bij de uitvoering.

    Schakel KWIZ in voor de ondersteuning bij registratiesystemen 

    Ondervind jouw organisatie problemen met de registratiesystemen? Neem dan snel contact op met KWIZ. Wij maken graag kennis met jou om meer inzicht te krijgen over de gebruikte systemen en de eventuele problemen die hierdoor zijn ontstaan. Op basis van onze bevindingen, komen wij met een maatwerkoplossing die voor jouw organisatie het meest geschikt is. Dit maakt het mogelijk om te ondersteunen bij het optimaliseren van registratiesystemen, het ontwikkelen van betrouwbare en complete managementinformatie en de verantwoording naar opdrachtgevers. Daarnaast leveren wij op afstand het functionele of technische applicatiebeheer en ontwikkelen wij diverse rapportagevormen. Met KWIZ ben je ervan verzekerd dat de implementatie en uitvoering van registratiesystemen in jouw organisatie aanzienlijk verbetert. 

    Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan 

    Mogen wij je ondersteunen bij het implementeren van registratiesystemen? Vraag hieronder snel een vrijblijvend adviesgesprek aan en kom erachter hoe je de implementatie en uitvoering kan verbeteren.

    • Gratis adviesgesprek 
    • Inhoudelijke kennis 
    • Eenvoudige, nuchtere en pragmatische aanpak 

      Doelgroepanalyse

      kwiz

      Inzicht in de doelgroep en het gebruik van voorzieningen.

      Lees meer

      Monitoring

      kwiz monitoring

      Periodieke rapportages uit diverse registratiesystemen

      Lees meer

      Financiële analyses

      kwiz

      Inzicht krijgen in de (toekomstige) kosten bij nieuwe ontwikkelingen van beleid en vraag naar voorzieningen.

      Lees meer

      Registratiesystemen

      registratiesystemen

      Wij bieden ondersteuning bij het inrichten van het registratiesysteem en het opleveren van managementinformatie voor juiste sturing en verantwoording

      Lees meer

      Business Intelligence

      kwiz

      Business intelligence maakt het verwerken van ruwe gegevens gemakkelijker bij het verzamelen, verwerken en analyseren van grote hoeveelheden gegevens

      Lees meer